Mladen Cicović – Zvižduk iz kostiju (prikaz knjige)

Piše: Milan B. Popović

Ono što je  već na prvi pogled uočljivo jeste da same pesme MLADENA CICOVIĆA nemaju klasične naslove što površnim čitaocima, pa i pažljivim čitaocim zapada za (kurje ) oko. Ovo nemojte shvatiti kao minus većkao kvalitet plus, naravno!!!! Što bi sve moralo da bude po pravilima, posebno kada se radi o poeziji,koja je elitna disciplin duha, čak i kad duha nema, čak i kad duha ima i u izobilju.Ovdem u knjizi ZVIŽDUK IZ KOSTIJU ima i krtine (KVALITETNE STIHOVNE MASE) i duha tako da se može i zažvizdati i šansona, doduše teška doom metal balada, ali to je tek duga priča, tj. pesma, o kojoj ćemo pričati nekada kasnije, kada budemo stariji,mudriji,odrasliji, zreliji, kvalitetniji čitaoci, pa i recenzenti i pesnici u isto vreme.

Meni se poetika MLADENA CICOVIĆA u samom startu dopala jer me- verovali ili ne i gle čuda?- podseća na moju ličnu poetiku, a objavio sam šest knjiga poezije. U tom kontekstu sam veom subjektivan, ali je objektivno da je Mladen CICOVIĆ veoma ispovedan u svojim kazivanjima, da se ne krije, da ne taji, da se ne skriva i da nije kukavica- što ja jako cenim kod pesnika uopšte i to svakako podržavam štoprivatno, što javno, kao sada na primer.

Kaže MLADEN CICOVIĆ da je – umoran od stihova- a ja kažem da sam umoran od života. Slažemo se u tome. Ista su nam razmišljanja i doživljaji i impulsi bivstvovanja… Ume MLADEN CICOVIĆ da spomene i GROB, i POLJUBAC i PREKLANI VRAT i štašta još toga nesvakidašnjeg za klasičnu poeziju koju ne podnosim, a ovu, njegovu, MLADENOVU, istinski doživljavam bliskom svojoj duši i srcu.

Nikada neću shvatiti ljude koji ne razumeju pesnike!!! Nikada neću razumeti ljude koji na korici knjige stave ljudsku lobanju, koju kao niko od nas nema? Svi su kao nešto fit i in i fitnes. Svi bi da im se neštolepo servira na tacni, a u svojim mozgovima kriju monstruozne tajne i planove. Zato CENIM HRABROST  pre svega MLADENA CICOVIĆA i za mene je dovoljna  LOBANJA na naslovnoj strani njegove knjige da me opčini, kupi i pridobije sve moje simpatije ,naklonost i svo moje poštovanje – u vremenu brutalnih dobronamernika – u kojem svi živimo ili to samo pokušavamo, tačnije samo životarimo. Barem, većina nas običnih smrtnika, raba Božjih.

Knjiga pesama MLADENA CICOVIĆA – ZVIŽDUK IZ KOSTIJU – puna je pesničkih stihovnih otkidaja njegove iskrene duše  i kontrasta koji su veoma upadljivi i uočljivi, barem meni. To je jedna od glavnih karakteristika ove zbirke sa 125 i kusur strana. Ima tu melanholije koja se meša sa osetima i izlivima ljubavi u tragovima, ali je tama možda, ne tvrdim jer ko sam ja da tvrdim, dominantna crta ove zbirke pesama – ZVIŽDUK IZ KOSTIJU.

Uz ZVIŽDUK IZ KOSTIJU rimuje se STRAH IZ KOSTIJU te je neminovno napomenuti da se one osobe sa slabom tolerancijom na bol ne bi trebalo-ili baš namerno DA!!!- hvatati ove ODLIČNE zbirke pesama ZVIŽDUK IZ KOSTIJU, dokazanog pesnika MLADENA CICOVIĆA, kojem ovo nije prva knjiga pesama .

Unekoliko se da primetiti i uočiti da se pesnik MLADEN CICOVIĆ kroz svoje pesme i stihove obraća nekome/nekoj osobi, rekeo bih ženskog pola, i sve vreme komunicira sa njom. To je jako interesantno čitati.

Ume pesnik MLADEN CICOVIĆ da dosegne do pojmova medicinskih poput – šizofrenije…tako da svakako ovo jeste ozbiljna knjiga i nije za svačiji ukus i za svačije godište.

Rođen na Vidovdan, 1990. godine u Aranđelovcu gde je odrastao i završio gimnaziju, nakon čega se seli u Beograd gde studira turizam. Po završetku studija odlazi u Sloveniju gde u par navrata pokušava da razvije karijeru na Kranjskoj Gori i u Mariboru. Nakon neslavnog završetka vraća se u Srbiju gde okreće novi list i, izbegavajući dalje poslove koji iziskuju visoku socijalnu inteligenciju i ekstrovertne osobine, stiče zvanje strukovnog inženjera informatike.

Od malih nogu opsednut muzikom, sa deset godina počinje da svira gitaru, a kasnije amaterski počinje da peva, svira klavir i usnu harmoniku. Kao srednjoškolac, sa lokalnim bendom Zero Damage, jednu od pesama izdaje za izdavačku kuću A.O.G. Media iz Teksasa, SAD. Studijski snimljene pesme su naišle na pozitivne kritike i emitovane su na radio stanicama Novog Sada, Banja Luke, Beograda,…Praćene učestvovanjem po raznim festivalima širom zemlje.

Uskoro pesme sa audio formata počele su da prelaze u format pisane reči i sa 22 godine izdaje prvu zbirku pesama za izdavačku kuću DG Star Production iz Jagodine, pod nazivom „Ispred/Iza očiju“. Tri godine kasnije, drugu zbirku pesama „Semenka pije sve“ izdaje za Narodnu biblioteku „Sveti Sava“ iz Aranđelovca, koja je izdavač i najnovije zbirke „Zvižduk iz kostiju“ koja je izdata jula, 2020. godine. Pored učestvovanja na raznim državnim i međunarodnim pesničkim manifestacijama, pisane pesme našle su se i u časopisima poput „kARTon“ fondacije „Danilo Kiš“, studentskom književnom listu „Vesna“, međunarodnoj zbirci pesama „More na dlanu“ u izdanju „Kultura Snova“ iz Zagreba… Neke od njih nagrađivane su na međunarodnim festivalima poezije i kratke priče „Duško Trifunović“,  „Stanislav Preprek“, „Pavle Popović“, „Rade Tomić“,…

Zbirku pesama „Zvižduk iz kostiju“ moguće je besplatno preuzeti ovde.

Takođe, fizičku verziju moguće je poručiti putem mejla mladen.cicovic@gmail.com i svi prihodi od prodaje namenjeni su humanitarnoj fondaciji „Budi human“.Imam utisak da je krucijalna i ključna pesma knjige ZVIŽDUK IZ KOSTIJU upravo poslednja pesma u stilu  ČARLSA BUKOVSKOG, onako , POŠTARSKO BESNO RASKALAŠNA A OZBILJNA, na 104.oj strani i proteže se do 106.e strane.Ona je ostavila najjači utisak na mene , poštara ljudskih emocija, poštara i kurira ljudskih melodija i emotivnih nanosa.Bravo MLALDENE CICOVIĆU!

ČISTA AKADEMSKA DESETKA OD MENE!

MOŽEŠ TI DA ZVIZDIŠ  ko nekad u 20 h, znaš ti sigurno koje i čije , evergrin pesme!

Znaš ti i kome!